De 5 valkuilen waar je op moet letten bij cashback acties in de supermarkt!

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Korting is leuk! Het liefste zoveel mogelijk en gratis producten zijn helemaal te gek natuurlijk! Tenminste, de gemiddelde doorsnee vrouw of man die zelf de boodschappen doet zal het daarmee eens zijn. En het aanbieden van korting werkt! Ik ben zelden door de supermarkt gelopen waarbij ik niet getwijfeld heb om dat ene product met korting mee te nemen. Ook online krijg ik steeds meer cashback aanbiedingen voorgeschoteld. Superhandig natuurlijk en het bespaart veel geld. Maar er zijn ook valkuilen waar je op moet letten, want anders zou je zomaar eens meer geld kunnen uitgeven dan je gepland had!

Nu we iedere dag zeker een uur online zijn met onze tablet, smartphone of laptop krijgen we ook kortingsacties via de digitale wereld naar ons toe geslingerd. Zo ook de cashback acties. Met een cashback actie word je als consument vóóraf gemotiveerd om een product in de supermarkt te kopen. Dus niet in de winkel, maar voordat je überhaupt van plan was om boodschappen te doen.

Dat is natuurlijk slim van de producent, want zo kan hij jou stimuleren het product aan te schaffen en je er alvast over na te laten denken. Hij moet daar wel een fikse korting tegenover zetten, want anders pieker je er natuurlijk niet over om dat product te kopen. De korting, oftewel cashback, krijg je nádat je het product hebt gekocht. Je stuurt dan vaak het kassabonnetje op naar de cashback aanbieder en je krijgt dan de korting of soms zelfs het hele aankoopbedrag binnen enkele dagen teruggestort op jouw bankrekening.

Het leuke aan cashback is dat je nieuwe producten gaat proberen die je anders misschien nooit gekocht had. Dat maakt het leven weer een stukje leuker! Net als het feit dat wanneer je iedere week meerdere keren gebruik maakt van cashback acties, je veel geld kunt besparen. Maar… voordat je dolenthousiast cashback aanbiedingen gaat afstruinen, help ik graag jouw succes te vergroten door je te behoeden voor een aantal valkuilen!

Valkuil 1: Is de actie nog geldig?

Meestal staat er met kleine lettertjes onderaan of ergens verstopt in de tekst tot wanneer de cashback actie duurt. Dat betekent vaak dat je de aankoopbon maar tot die datum kan insturen. Tegenwoordig gaat dat vaak online en heb je de foto van de kassabon snel geüpload op de website. Moet je de kassabon per post versturen? Let er dan op dat de sluitingsdatum ook vaak de datum is dat de post bij de aanbieder bezorgd moet zijn. Anders ben je gewoon te laat en kun je helaas fluiten naar je centen.

Ook zijn er soms twee data: de datum waarvoor het product gekocht moet zijn (de datum op de kassabon) en de datum waarop je de bon ingediend moet hebben. Soms heb je nog even de tijd om het bonnetje te declareren, wat je wat meer adem geeft.

Valkuil 2: Is het wel hetzelfde product?

Hoe vaak heb ik wel niet de fout gemaakt dat ik de verkeerde smaak van een product heb aangeschaft. Bij het insturen van het bonnetje besefte ik me telkens weer dat die smaak nét niet genoemd werd in het rijtje producten die meedoen aan de actie. Ik lach dan wel stiekem een beetje om mezelf, maar vervloek de producent dat het ze weer gelukt is om mij te foppen. Tenminste, zo voel het. Het zal vast hun bedoeling niet geweest zijn 🙂

Controleer dus goed in de winkel of het product wat jij in je handen hebt, exact hetzelfde formaat, inhoud of type is dan het product wat je vergoed krijgt. Vaak kun je in de actievoorwaarden meer gedetailleerde informatie vinden over de aanbieding. Zo weet jij zeker dat je goed zit.

Valkuil 3: Vergeten de cashback in te dienen

Stel, je koopt die Crystal Clear peer cocosnoot die je misschien anders nooit gekozen
zou hebben, maar nu is het gratis, dus neem je dat pak mee. Je komt thuis, schenkt een glas in en bedenkt je dat het best lekker is. Vervolgens leg je het kassabonnetje bij de computer om later, als je meer tijd hebt natuurlijk, je cashback in te dienen. Twee weken later, bij het sorteren van je administratie, valt je oog ineens op het bonnetje. Verhip, dat had je nog moeten indienen! Maar dat had wel voor vrijdag  gemoeten…

Ik denk dat de boodschap duidelijk is. Heb je de boodschappen uitgepakt thuis? Ga dan eerst je cashback verzilveren door het bonnetje in te dienen. Ben je daar van af en kun je het onmogelijk vergeten!

Valkuil 4: Onnodige aanbiedingen

Met 100% cashback aanbiedingen loop je geen risico. Altijd doen! Maar laat je niet meetrekken in de 70% cashback aanbieding van een product wat je écht niet nodig hebt. Ook al krijg je superveel korting, je moet nog steeds die 30% betalen en dat is altijd meer dan dat je het product niet gekocht zou hebben. Heb jij alcoholvrij bier nodig, ook al houd je niet van bier? Of die premium hondenbrokken, voor het geval dat je ooit nog een hond neemt? Nee, laat gaan! Kies de juiste producten met de hoogste korting, maar wees realistisch. Kies alleen de producten die je ook graag wilt of nodig hebt.

Valkuil 5: Controleer je bankrekening

Je moet er maar op vertrouwen dat de producent jou het aankoopbedrag retour stort. De ene aanbieder stort het netjes binnen 3 werkdagen op je rekening, maar soms staat er een termijn van 6 weken of langer voor. Vaak ben je het dan al lang vergeten. Dat weet de producent natuurlijk ook. Ik zeg niet dat het standaard gebeurt, maar het zou mij niets verbazen als sommige bedrijven hun administratie niet zo goed bijhouden.

Wees slim en houd het zelf goed in de gaten. Doe je veel met cashback acties? Maak dan een logboek aan met de datum van aankoop en om welk product het gaat. Eens per maand check je jouw bankrekening en vink je af wat je hebt ontvangen. Zo houd jij overzicht en kun je op tijd aan de bel trekken als je nog wat tegoed hebt. Tip: bereken per kwartaal je behaalde korting, daar word je vrolijk van! 🙂

Mis geen enkele cashback meer, schrijf je in voor de nieuwsbrief! Dan ben je nooit meer te laat!

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.