Nu we iedere dag zeker een uur online zijn met onze tablet, smartphone of laptop krijgen we ook kortingsacties via de digitale wereld naar ons toe geslingerd. Zo ook de cashback acties. Met een cashback actie word je als consument vóóraf gemotiveerd om een product in de supermarkt te kopen. Dus niet in de winkel, maar voordat je überhaupt van plan was om boodschappen te doen.
Dat is natuurlijk slim van de producent, want zo kan hij jou stimuleren het product aan te schaffen en je er alvast over na te laten denken. Hij moet daar wel een fikse korting tegenover zetten, want anders pieker je er natuurlijk niet over om dat product te kopen. De korting, oftewel cashback, krijg je nádat je het product hebt gekocht. Je stuurt dan vaak het kassabonnetje op naar de cashback aanbieder en je krijgt dan de korting of soms zelfs het hele aankoopbedrag binnen enkele dagen teruggestort op jouw bankrekening.
Het leuke aan cashback is dat je nieuwe producten gaat proberen die je anders misschien nooit gekocht had. Dat maakt het leven weer een stukje leuker! Net als het feit dat wanneer je iedere week meerdere keren gebruik maakt van cashback acties, je veel geld kunt besparen. Maar… voordat je dolenthousiast cashback aanbiedingen gaat afstruinen, help ik graag jouw succes te vergroten door je te behoeden voor een aantal valkuilen!