Hoe maak je de meeste kans om prijsvragen en winacties te winnen?

Waar vind je de beste prijsvragen en winacties

Mooie prijzen winnen met prijsvragen, hoe schat jij jouw kansen in? Veel mensen denken dat ze dat nooit iets zullen winnen, omdat zij er vanuit gaan dat de winkansen erg klein zijn. En dus nemen ze de moeite niet eens om zich aan te melden voor prijsvragen en winacties. Zoals vele anderen. Het gevolg daarvan is dat de winkansen wel heel erg stijgen voor de personen die zich wél hebben inschreven voor de winactie. Als je je dit beseft, heb je misschien nu wel zin om mee te doen met prijsvragen en winacties. Maar waar vind je de beste prijsvragen en hoe maak je de meeste kans om de mooiste prijzen te winnen?

Je hebt het vast wel eens gehoord: de Staatsloterij heeft de hoogste winkans en de Postcodeloterij de kleinste. Maar bij de Staatsloterij is die ‘hoge’ winkans op de jackpot nog steeds  1 op 2,6 miljoen. Niet heel hoog dus… Natuurlijk kun je ook lagere bedragen winnen, maar het feit is wel: hoe meer deelnemers, hoe minder kans op het winnen van een mooie prijs. Het is dus belangrijk om prijsvragen en winacties te vinden die leuke prijzen uitreikt, maar niet zoveel deelnemers heeft. Wij geven jou 5 tips waar je de beste prijsvragen en winacties vind!

1. Tijdschriften en magazines

Vroeger, toen er nog geen internet was, stuurden lezers van tijdschriften, puzzelboekjes en tv-magazines iedere week de oplossing van een puzzel of prijsvraag in. Nu is er internet en is het opeens veel gemakkelijker om mee te doen aan veel prijsvragen van tijdschriften tegelijkertijd. Je hoeft de tijdschriften niet meer te kopen en kunt nu binnen enkele klikken meedoen met meerdere winacties. Prijzen zijn veelal gesponsord door de producenten, dus weet je zeker dat er prijswinnaars gekozen worden. Enig nadeel is dat de prijzen niet altijd even interessant zijn. 

Gratis puzzelboek

Veel boeken, dvd’s, verzorgingsproducten en kleding worden op deze manier verloot onder alle deelnemers. Het moet maar nét je smaak zijn natuurlijk!

Tip: maak een bladwijzerlijstje van websites van tijdschriften met wekelijkse winacties. Hierin kun je alvast opnemen: Margriet, Viva, Story, Avrobode, Linda.nl en TVFilm. Maak iedere week een rondje en laat je gegevens achter.

Ook met puzzelen kun je veel leuke prijzen winnen. Puzzelen is leuk, leerzaam, ontspannend en soms dus ook lucratief. Vraag bijvoorbeeld het gratis Puzzelbrein puzzelboek aan en win prijzen met een totale waarde van € 20.000!

2. Opiniepanels en spaarprogramma’s

Opiniepanels zijn community’s waarbij je jouw mening mag geven over bepaalde onderwerpen en actualiteiten. Hiervoor ontvang je punten en met deze punten kun je leuke gratis cadeaubonnen bestellen van o.a. Bol.com, HEMA en Decathlon. Ook worden er wekelijks geldprijzen of cadeaus verloot onder alle leden. Dit is meestal geen prijsvraag, maar puur een winactie waarbij je zomaar de gelukkige winnaar kan zijn. Zonder dat je het in de gaten hebt. Voorbeelden van Opiniepanels die gratis winacties aanbieden zijn: GFKPanel en Stempunt. Hoe meer aanmeldingen je doet, je meer kans je maakt om (geld)prijzen te winnen.

Bij spaarprogramma’s als Euroclix spaar je punten voor iedere online aankoop die je doet. Shop je bijvoorbeeld bij HEMA.nl, wordt dan eerst gratis lid van Euroclix. Je krijgt dan namelijk 5 tot 15% korting op al je online aankopen en spaart deze korting totdat je het kan laten uitbetalen in cash geld. Ook Euroclix biedt een wekelijkse ‘clixtrekking’ waarbij je (zonder dat je er iets voor hoeft te doen) iedere week kans maakt op 5000 clix (€ 70).

3. Testproducten aanvragen en houden

Sommige aanbieders van nieuwe producten brengen graag hun producten onder de aandacht door ze als testproduct aan te bieden. Je krijgt het testproduct dan gratis thuisgestuurd en mag het gedurende een bepaalde periode testen en beoordelen. Soms moet je het terugsturen, maar meestal  mag je het testproduct gratis houden. Omdat er maar een beperkt aantal testproducten beschikbaar zijn en je het product dus vaak mag houden, kun je dit ook zien als een winactie. Je wordt tenslotte geselecteerd als testpersoon uit vele aanmeldingen.

De kans om uitgekozen te worden als tester is vaak erg groot, hierdoor zijn jouw winkansen dus erg groot! Wat test jij? is een website die altijd doorlopende test-en win acties aanbiedt. Dit zijn vaak de wat duurdere testproducten, zoals een Black+Decker bladblazer. Als je uitgekozen wordt als testpersoon, mag je het product gratis houden!

Andere aanbieders van testproducten die je mag houden zijn: The Insiders en GFKPanel.

4. Volg Facebook en Instagram acties

Prijsvragen en winacties worden meestal niet zomaar opgezet. Producenten bieden hun producten gratis aan, zodat ze meer bekendheid krijgen en uiteindelijk meer omzet maken. Jij kan daar goed van profiteren, door altijd op tijd mee te doen met de prijsvragen die zij via social media aanbieden. Soms benaderen producenten bekende influencers op Instagram en TikTok om gratis cadeaus weg te geven aan hun volgers. Op Facebook worden veelal producten verloot onder likers en delers van de Facebookposts. Vaak is je winkans erg hoog, doordat je maar 1 van de 100 bent bijvoorbeeld. Tip: Maak een apart account aan waarmee je alleen meedoet aan de ‘like& win’ acties. Grote kans dat je een keer te horen krijgt dat jij de winnaar bent van die kilo chocolade of dagje uit naar het pretpark!

5. Bezoek verzamelwebsites en ontvang nieuwsbrieven

Waarom zou je al het zoekwerk iedere week opnieuw doen? Er zijn genoeg websites op internet die het zoekwerk al voor jou gedaan hebben. Dit bespaart jou natuurlijk veel tijd en zorgt ervoor dat je geen enkele prijsvraag of winactie meer mist. Vaak zijn er maar korte looptijden van winacties, dus als je er niet op tijd bent, zijn veel prijsvragen alweer voorbij. Je vind deze websites als je via Google zoekt op een zoekterm als: ‘prijsvragen en winacties’. Of check iedere week de verzamelwebsite Gratiswinactie.nl of Prijsvragen247.nl waar je alle nieuwste prijsvragen en winacties vind waar je aan mee kunt doen. Je kunt je natuurlijk ook inschrijven voor nieuwsbrieven waarmee je per e-mail wekelijks of maandelijks op de hoogte gebracht wordt van alle winacties. Ook maak je meestal kans om mooie prijzen te winnen als je je aanmeld voor een nieuwsbrief. Bijvoorbeeld de nieuwsbrief van PlusOnline, hiermee maak  je kans op een Stella E-bike t.w.v. € 2000.

Tip: meld je als eerste aan voor onze eigen nieuwsbrief, waar je wekelijks alle winacties en testproducten toegestuurd krijgt! Hiermee maak je ook nog eens kans op 4 Eftelingtickets!

.